Nazwa kluczem do sukcesu firmy

 Ostatnio ciągle truliśmy Wam (a w zasadzie to ja trułam, bo chłopaki się lenią) o książkach. Dzisiaj postanowiłam odbiec odrobinę od tematu i zaprezentować pół-żartem temat odrobinę bardziej branżowy. Nie od dziś wiadomo, że nazwa jest bardzo istotna, jeśli na poważnie myślimy o tworzeniu marki, czyli brandu. Nie każdy jednak korzysta z usług specjalistów w tej dziedzinie i znaczna część Polaków woli budować swoje San Francisco na ściernisku własnymi rękoma. Okazuje się, że z bardzo różnym skutkiem. Przypomniałam sobie kilka najlepszych nazw przedsiębiorstw, część wygrzebałam w Internecie. (Jak tak na to patrzę, to strasznie się cieszę, że przepisy o nadawaniu imion dzieciom są u nas dość restrykcyjne).  Ale do rzeczy:

nazwa-firmy
1: http://www.awruk.com.pl- niby niewinny, ale spróbujcie przeczytać wspak. Czyżby mało subtelny żart właściciela? 🙂

2: http://www.tral-slupex.pl – firma niedaleko mojej rodzinnej miejscowości. Jak sama nazwa wskazuje, produkuje tralki i słupki. Razem z X na końcu tworzą cudowną nazwę. 

3:  www.drutex.pl – kolejny z X w nazwie. To chyba mój ulubiony zabieg stylistyczny. Namiętnie szukam takich nazw w każdym mieście, które odwiedzam.

4.  www.zdzichtex.pl – i jeszcze jeden. Konia z rzędem dla tego, kto zgadnie, jak na imię ma właściciel?

5.  www.szwagropol.pl – długo nie mogłam przestać się śmiać, kiedy znalazłam stronę przewoźnika autokarowego z Krakowa. Wiadomo – rodzina rzecz święta, a dobry szwagier to skarb!

6. http://www.karczmabankrut.pl – ponownie z mojego rodzinnego podwórka. Radomska karczma Bankrut. Zastanawia tylko jedno – jedzenie jest tak paskudne, że właściciel jest bankrutem, czy człowiek, który chce się tam stołować zbankrutuje przez ceny? Nie wiem i boję się sprawdzać. 

7. W Krakowie istnieje kawiarnia Słodka Dziurka. Niestety nie posiada swojej strony internetowej, ale jak poucza Targeo, mieści się ona przy ulicy Mikołajskiej 3.  Takiego miejsca nie sposób ominąć.

8. Wyroby drewniane Kornik – moja motywacja do stworzenia tego wpisu. Nabijamy się z tej nazwy drugi dzień. O dziwo, istnieje kilka firm w tej branży związanej z tym mało przyjemnym insektem. Jedna jest w Tarnowie Podgórnym k. Poznania i zajmuje się wyrobem drewnianych schodów. Strzał w kolano czy przewrotny żart? Już widzę hasło na billboardy – KORNIK – WYGRYZAMY KONKURENCJĘ 😀

Teraz kolej na kilka zdjęć znalezionych w otchłani Internetów:

9. Kupska – wyroby gastronomiczne – nie wątpię, że właścicielka urocza, ale nazwisko trochę kiepsko koresponduje z branżą. Smacznego!

10. Q-Pex – mnie rozbawiło do łez. Z usług tej firmy korzystałabym bez wahania, gdybym tylko miała jakieś płynne nieczystości do wywozu 😀

11.  Winiarnia Spiritus Sanctus – skoro siła wyższa nad winiarnią czuwa, to grzech tam nie zajrzeć. Lokalizacja? Zapewne Kana Galilejska. 

kupskamini

qpex 219158a3f1dcb83_spiritus 

 Mam nadzieję, że żadna z wymienionych firm i ich właściciele nie poczują się urażeni. Być może ja się po prostu nie znam na nazwach i to są perełki marketingu – wszak nieważne jak mówią, byleby mówili. A jak wyraźnie widać na moim przykładzie – mówią. Zastanawia mnie bardzo fenomen tych „iksów” w każdej możliwej nazwie. Skąd ich popularność? Przecież taka końcówka pierwotnie miała sugerować eksport wyrobów. Czyżby Mirex eksportował Mirków, a Halinex Halinki? 

Może Wy znacie jakieś podobne „kwiatki”? Czekamy na zdjęcia drogą mailową i komentarze. Miłego weekendu. 🙂

K.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s